16.12.11 р. відбулась зустріч учнів 5 - Б класу з
шкільним психологом, яка провела тренінг інтерактивного спілкування.
Дуже вдячні Юлії Миколаївні за цікаво проведений і якісно підготовлений
виховний захід: "Кожна людина - унікальна особистість".
Мета
тренінгу : підвести дітей до усвідомлення власної унікальності та
значущості, а також унікальності та значущості кожної особистості. Заняття проходило на шостому уроці і діти, звичайно, втомилися після роботи на уроках. Та до зустрічі з психологом готувалися і прийшли в очікуванні чогось нового. Дітям легше відчути свою належність до класу, коли вони активно приймають участь у подіях, рухаються, реагують, залучають до руху все своє тіло. Саме така можливість була використана в грі "Ім'я та рух". Ця гра дозволила дітям зняти втому та напруження, яке накопичилось за цілий навчальний день. | |
Дітям
сподобалось, що вся група повторює їх жести. По мірі розвитку гри
бажання постояти в центрі кола і показати свій рух в групі ставало
дедалі сильнішим. На декілька хвилин кожна дитина ставала режисером, по
волі якої діяли всі інші, включаючи і психолога. Крім того діти мали
можливість ще й посміятися. Після такого розслаблення можна було продовжити заняття. Дітям було поставлено головне питання: Що ж для кожного з них означає вислів "Кожна людина - унікальна особистість"? Бажаючи пропонували свої відповіді і своє бачення унікальності кожної особистості. | |
Для того, щоб переконатися, що всі люди неповторні, і що такий (така) лише один (одна), була запропонована вправа "Моя індивідуальність". Кожен, називаючи своє ім'я, називав притаманну йому рису. Кожна людина - унікальна особистість. У чомусь вона абсолютно незрівнянна і поза будь-якою конкуренцією. Але саме через те, що не всі це бачать, людина може бути незадоволена тим, як оточення до неї ставиться. Щоб це виправити, психолог пограла в гру "Найкращий, най-най...". | |
Клас був поділений на 4 групи. Всередині кожної команди було обговорення
позитивних якостей кожного, за допомогою яких вони можуть позмагатися з
іншими. Разом з дітьми психолог створила зірку 5-Б класу "НАЙ-НАЙ", де є найвеселіші. накмітливіші, найдобріші, найартистичніші, найоригінальніші, найсильніші... Підводячи підсумки заняття, звернули увагу, що все має позитивні і негативні риси. Необхідно вчитися бачити у кожного з нас позитивне, достойне уваги, як у притчі "Ворона і павич": | |
Ворона і павич. На гілку апельсинового дерева у парку палацу сіла чорна ворона. По доглянутому газону гордо походжав павич.Ворона прокаркала: "Хто допоміг такому безглуздому дивному птаху з'явитися в нашому парку? З якою самовпевненістю він іде, неначе це султан власною персоною! Погляньте тільки, які в нього бридкі ноги, а його пір'я, що за жахливий синій колір. Такий колір я б ніколи не носила. Свій хвіст він тягне за собою, неначе лисиця." | |
Ворона замовкла, очікуючи. Павич помовчав деякий час, а потім відповів, сумно посміхаючись: "Думаю, твої слова не відповідають дійсності. Те погане, що ти в мене бачиш, ґрунтується на неправильному розумінні. Ти говориш, що я гидкий, бо ходжу з високо піднятою головою так, що пір'я на плечах у мене піднімається сторчма, а подвійне підборіддя псує мені шию. Насправді ж я не гордий. Я добре знаю свої недоліки, і я знаю, що мої ноги покриті зморщеною шкірою. Якраз це найбільше засмучує мене, тому я й піднімаю голову так високо, щоб не бачити своїх жахливих ніг. Ти бачиш тільки мої недоліки, а на мої позитивні якості й мою красу ти закриваєш очі. Ти не замислювався над цим? Те, що ти називаєш жахливим, людям подобається в мені." |