Спеціалізована школа № 7 ім. М. Т. Рильського Солом'янського району м. Києва
Четверг, 25.04.2024, 17:15               САЙТ вчителя математики
 ВАЛЕНТИНИ ВОЛОШИНОЇ

Каталог файлів


Понад сотню різноманітних матеріалів: розробок та презентацій до уроків, позакласних і виховних заходів, матеріалів з досвіду роботи розміщено в Каталозі файлів сайту. Публікація методичних розробок автора в Інтернеті передбачає обмін досвідом та можливість використання в своїй роботі цих інтернет публікацій іншими вчителями. Смію нагадати про необхідність дотримання авторських прав і обов'язкове посилання на джерело використаної публікації.
Друзі сайту
Web-коло друзів
Статистика



Головна » 2015 » Февраль » 21 » Інтелектуальна гра "Математична карусель"
15:23
Інтелектуальна гра "Математична карусель"

Тема заходу:  Інтелектуальна гра «Математична карусель»

Мета заходу: Підвищення інтересу до математики, розширення кругозору. Формування вміння застосовувати здобуті знання в нових нестандартних умовах. Розвиток логічного мислення, пізнавальної діяльності, спостережливості, спритності, кмітливості, ініціативи. Виховання культури математичного мислення, вміння працювати в команді задля досягнення спільної мети, навчати чітко і швидко виконувати завдання, застосовувати свій досвід та знання на практиці.

Обладнання:  Інтерактивна дошка, інтерактивний опорний конспект SMART Notebook «Математична карусель», допоміжна презентація SMART Notebook «Ведення рахунку». Емблеми та таблички з назвами команд. Оформлення кабінету: вислови про математику, портрети математиків.

Хід заходу:

І. Вступ 

Вчитель повідомляє тему, мету та назву ігрового заходу. В конкурсі приймають учні двох команд. Називає назви команд, демонструє табло з рахунком (0; 0). Знайомить з правилами гри, представляє членів журі. Зачитуючи вислови про математику, надає слово капітанам команд, які презентують свою команду, назву та девіз.

Вислови про математику:

«Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика».   С. Ковалевська.

«Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму».   В. Сухомлинський.

«Математика цікава тоді, коли дає можливість нашій винахідливості й здатності до міркувань». Д.Пойа.

Правила гри:

Математична карусель - це командне змагання з розв’язування  задач. Перемагає в ньому команда, що набрала найбільшу кількість балів. У відомій математичній грі задачі розв’язуються  на двох рубежах - вихідному і заліковому, і бали нараховуються тільки за задачі, розв’язані  на заліковому рубежі. В даній інтелектуальній грі під однойменною назвою «Математична карусель» правила змінено. На початку гри всі члени команди займають місця за столом по колу, причому їм присвоєно номери від 1 до 8. По сигналу ведучого кожний член команди виходить до дошки для отримання завдання. Отримавши завдання, гравець починає її розв’язувати, потім називає свою відповідь, коментує. Якщо команда вважає, що задача розв’язана правильно, підтримує свого гравця. Якщо не погоджується – дає свої роз’яснення та відповідь. У разі правильного розв’язання команда може отримати 2 бали. Якщо відповідь підтримують суперники, то команда отримує максимум 3 бали. Але й команда суперників - 1 бал. Якщо гравець назвав правильну відповідь, але команда його не підтримала, то команді нараховується тільки 1 бал, що приніс команді гравець.

Гра «Математична карусель» побудована по принципу випадкового вибору типу завдання (чотири кольорові сектори – чотири типи завдань: синій – завдання історичного змісту; зелений – завдання на логіку; червоний – вікторина; жовтий – математична пауза.

Використовуючи «Обертовий барабан»,  можна обирати сектор гри. Кожний «сектор» містить по шість завдань або задач, які обираються або по порядку, або за допомогою ігрового кубика, тобто випадково, або за бажанням ігроків. Вже використані завдання можна відмітити маркером .

При натисканні на «Обертовий барабан»  стрілка барабану вказує сектор завдань. 

Перехід до вибору номера завдання відбувається при натисканні на  об’єкти відповідного кольору (Смайлик з написом:

Конкурс «ІСТОРИЧНИЙ»;

Конкурс «ЛОГІЧНИЙ»;

«ВІКТОРИНА»;

«Математична ПАУЗА».

 

Паралельно з виконанням завдань та розв’язуванням задач ведеться рахунок за допомогою допоміжної презентації  «Ведення рахунку».  Журі оголошує результат кожного конкурсу, змінюючи рахунок гри.

 

ІІ. Хід гри

(Після жеребкування в гру вступає перша команда. Капітан команди першим натискає на «Обертовий барабан».)

При натисканні на «Обертовий барабан»  стрілка барабану вказала,  наприклад, на сторінку Конкурс «ІСТОРИЧНИЙ». Капітан,  натискаючи на  Смайлик:

переходить до завдань конкурсу. Перш ніж обрати завдання, читає  інструктивні вказівки.

 

Після вибору, відмічає завдання маркером, щоб уникнути повторень. Натисканням на малюнок з номером завдання, капітан переходить до виконання конкретної вправи. (Зміст завдань нижче.)

Після закінчення роботи з завданням, дає можливість повернутися на першу сторінку.  кнопка:     .

Аналогічна дія посилання малюнка обертового барабану, що розташований лівіше заголовка сторінки:      .

Право приступити до вибору сектору завдань переходить до капітана наступної команди. При поверненні до попередньої команди в гру вступають інші члени команди. Таким чином протягом гри всі гравці приймають участь у виборі завдань та мають можливість самостійно чи за допомогою команди виконати завдання. За правильне виконання завдання учасник отримує 1 бал, якщо команда підтримує гравця - ще 1 бал, якщо гравець отримує підтримку команди суперників - ще 1 бал.

Конкурс «ІСТОРИЧНИЙ»

(На кожній сторінці із завданнями розміщені відповіді, підказки, історичні довідки, замасковані у вигляді кнопок, малюнків з посиланнями, закладок, зафарбованих таблиць тощо.)

Слідуючи інструкції, учні поступово читають інформацію про кожну теорему, натискаючи на варіант відповіді, частина теорем може бути незнайомою дітям (в залежності від віку учасників гри). В цьому випадку матеріал завдання є пропедевтичним.

         

  

Конкурс «ЛОГІЧНИЙ»

Якщо при натисканні на «Обертовий барабан»  стрілка барабану вказала на сторінку Конкурс «ЛОГІЧНИЙ», то  гравець  натискає на  Смайлик:

і переходить до завдань конкурсу. Вибір номера завдання випадковий, виконується натисканням на інтерактивний кубик.

 

 

Якщо при натисканні на «Обертовий барабан»  стрілка барабану вказала на сторінку «ВІКТОРИНА», то  гравець  натискає на  Смайлик:

і переходить до завдань вікторини. Вказівка : обери номер завдання і клікни по відповідному малюнку.

 

 

Завдання 1

Інструктивні вказівки:

Уважно прочитай завдання вікторини Перевір відповідь, перетягнувши закладку вліво.

Відповідь:

5 землекопів.

(100 годин в 20 разів більше за 5 годин. Тому 5 землекопів за 100 годин викопають канаву в 20 разів довшу. Тобто 5 м ∙ 20 = 100 м.)

 

 

 

Завдання 2

Інструктивні вказівки:

Уважно прочитай завдання вікторини Перевір відповідь, перетягнувши закладку вліво.

Відповідь:  

 4 кг.

(Цеглина має масу 2 кг і півцеглини, тобто півцеглини важить 2 кг, а цеглина – 4 кг.)

 

 

 

Завдання 3

Інструктивні вказівки:

Уважно прочитай завдання вікторини Перевір відповідь, перетягнувши закладку вліво

Відповідь:     Це число 2.

(Нехай х – шукане число, тоді

0,5 ∙ 0,5 ∙ х = 0,5.

 Отже, 0,25х = 0,5.

Маємо х = 0,5 : 0,25, тобто  х = 2.)

 

 

Завдання 4

Інструктивні вказівки:

Уважно прочитай завдання вікторини Перевір відповідь, перетягнувши закладку вліво

 

Відповідь:

 

Одна стара.

 

 

 

Завдання 5

Інструктивні вказівки:

Уважно прочитай завдання вікторини Перевір відповідь, перетягнувши закладку вліво.

Відповідь:

48 яєць.

( В 4 рази більше курок і в 4 рази більше днів, тому 3 яйця ∙ 4 ∙ 4 = 48 яєць.)

 

 

 

Завдання 6

Інструктивні вказівки:

Уважно прочитай завдання вікторини Перевір відповідь, перетягнувши закладку вліво.

Відповідь:

72 дюжини.

(2 ∙ 12) ∙(3 ∙ 12) = 2 ∙  3  ∙ 12  ∙  12 =

= 6  ∙  12  ∙  12 = 72  ∙  12 =

= 72 дюжини. 

«МАТЕМАТИЧНА ПАУЗА»

Якщо при натисканні на «Обертовий барабан»  стрілка барабану вказала на сторінку «МАТЕМАТИЧНА ПАУЗА», то  гравець  натискає на  Смайлик:

і переходить до завдань вікторини. Вказівка : обери номер завдання і клікни по відповідному малюнку.

 

 

Завдання 1

Інструктивні вказівки:

Уважно розглянь малюнок і порахуй трикутники. Відео-перевірку переглянь, натиснувши на об'єкт із словами ПЕРЕВІРКА. 

Відповідь:   28 трикутників.

(Як вказано в інструктивній вказівці по роботі із завданням для перевірки правильності міркувань та відповіді пропонується переглянути відео.)

 

 

 

Завдання 2

Інструктивні вказівки:

Відпочинь. Математична пауза: розсортуй усміхнених та похмурих хлопчаків по відповідним машинам.

Після виконання завдання учасника гри  очікує сюрприз. Додаткове запитання: скільки усміхнених та скільки похмурих хлопчаків розмістилися в машинах? (За рішенням журі команді може бути надано додаткові бали.)

Відповідь:

11 усміхнених та 15 похмурих.

 

 

Завдання 3

Інструктивні вказівки:

Відпочинь. Математична пауза: порахуй від 1 до 20, послідовно натскаючи на відповідні сердечка.

Після виконання завдання учасника гри  очікує сюрприз. Додаткове запитання: скільки непронумерованих сердечок залишилися грітися на сонечку? (За рішенням журі команді може бути надано додаткові бали.)

Відповідь:  22 сердечка.

 

 

 

Завдання 4

Інструктивні вказівки:

Математична пауза не завжди відпочинок, розсортуй правильні та неправильні приклади, перетягуючи їх до відповідних воронок.

Відповідь:

(Вправа виконуєтся інтерактивно. Перевірка правильності виконання прикладів виконується автоматично: втягуванням чи відштовхуванням воронки.)

 

 

 

Завдання 5

Інструктивні вказівки:

Математична пауза: тренуй пам'ять. Натискай на прямокутники з цифрами та знаходьте відповідні пари фігур та їх назв.

Відповідь:

(Вправа виконуєтся інтерактивно. Перевірка правильності виконання прикладів виконується автоматично: знайдені відповідні пари зникають.)

 

 

Завдання 6

Інструктивні вказівки:

Уважно розглянь малюнок і порахуй квадрати. Відео-перевірку переглянь, натиснувши на об'єкт із словами ПЕРЕВІРКА. 

Відповідь:

  20 квадратів.

(Як вказано в інструктивній вказівці по роботі із завданням для перевірки правильності міркувань та відповіді пропонується переглянути відео.)

 

 

ІІІ Підсумок гри

 

Журі повідомляє рахунок, оголошує результати гри та команду переможця. Проведення нагородження команди та кращих ігроків, що були протягом гри найяскравішими, найрозумнішими і принесли команді більшу кількість балів.

Вчитель підводить підсумок всій грі, бажає успіхів  всім присутнім і надалі проявляти інтерес до математики, розвивати спритність, кмітливість, логічне мислення.

 

 

В разі використання вчителями даного конспекту, його можна змінити, доповнити. При цьому посилання на автора роботи є обов’язковою вимогою.

Інтерактивний конспект заходу «Математична карусель».

Фотоальбом  "Математична карусель - 8Б"

Математична карусель

Переглядів: 2613 | Додав: Admin_ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Форма входу
Наша школа

- одна з найстаріших в Києві. Вона відкрилась ще у 1911 році як двокласне чоловіче училище. А у 1915 році воно набуло статусу вищого навчального закладу. Згодом заклад став Київською залізничною школою №7, а пізніше було перейменовано на загальноосвітню школу №7. Статусу спеціалізованої школа набула у 1995 році. З 1923 по 1929 рік тут працював та навчав дітей рідній українській мові Максим Рильський. Тому у 1985 році школі присвоєно його ім'я

Календар
«  Февраль 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Пошук
Опитування
Ваше оцінювання сайту
Всего ответов: 469




Copyright MyCorp © 2024